معرفي بهترين سايت هاي ايران
رپورتاژ آگهي رايگان در سايت بست فارسي

بررسي سايت هاي تخفيف گروهي

(بروز رساني بهمن 98)

شما هيچ فردي را در جهان پيدا نمي كنيد كه از تخفيف بيزار باشد، همه به نوعي دنبال تخفيف هستند، چرا كه اين امر سبب مي شود در خرج پول صرفه جويي شود و حتي خريدهاي بيشتري انجام داد. عمل تخفيف يك فرآيند سرعت بخش است كه هم به خريدار و هم به فروشنده كمك مي كند كه سود خود را كسب كنند. فروشنده در اين فرآيند قميت كالاهاي خود را به اندازه دلخواه كاهش مي دهد و سعي مي كند از طريق اطلاع رساني هاي مختلف آن را به گوش خريداران برساند. تخفيف ها معمولا در مناسبت هاي خاصي عرضه مي شوند، مثلا تخفيف هاي ويژه شب عيد و جشن ها، به مناسبت افتتاح فروشگاه و يا بازگشايي مدارس كه در اين ايام مشتريان به دنبال كالاهاي مورد علاقه خود مي روند. سودآوري فروشنده و خريدار در اين فرآيند به اين شكل است كه ابتدا فروشنده كالاهاي زيادي از فروشگاه خود را در مدت زمان كمي به فروش مي رساند و سود خود را افزايش مي دهد سپس خريدار با خريدن كالاي مورد نظر مبلغ كمتري را هزينه كرده و به اين شكل سود مي كند.

تاريخچه تخفيف و خريد گروهي

سال 2000 شروعي بود براي شكل گيري تاريخچه سايت تخفيف گروهي، جايي كه يك سايت اينترنتي براي اول بار از فروشندگان و توليد كنندگان دعوت كرد عضو سايت شوند و كالاهاي خود را در عرصه نمايش بگذارند. در ادامه هر زمان كه مشتريان يك كالاي مشخص به حد نصاب مي رسيد، آن كالا با تخفيف ويژه به فروش مي رفت. اين سايت يك نقطه ضعف داشت و آن هم اين بود كه تمام كالاها را پوشش نمي داد و هر خدماتي را نيز پشتيباني نمي كرد. به همين دليل اين سايت نتوانست با سايت هاي معتبر و معروفي مثل آمازون رقابت كند و ناچار به كناره گيري از دنياي اينترنت شد.

تخفيف گروهي چيست؟

اين روزها واژه تخفيف گروهي بيش از بيش به چشم مي خورد و شما حتما از طرق مختلف از جمله دوستان و آشنايان اين مفهوم را شنيده ايد. امروزه سايت خريد و تخفيف گروهي به عنوان نياز مهم و ضروري براي افراد تبديل شده است. نحوه كار سايت هاي تخفيف گروهي به اين شكل است كه كالاهاي فروشگاه هاي اينترنتي را با تخفيف ويژه و كمتر از قيمت واقعي خود روي سايت قرار مي دهند. در صورتي كه مشتريان به تعداد مشخصي برسند، آن كالا به فروش مي رود و تخفيف اعمال خواهد شد. اين امر موجب شده مخاطبان سايت هاي تخفيف گروهي روز به روز در حال افزايش باشند.

سايت تخفيف گروهي در ايران

چند سال قبل گروپ شاپ سايت تخفيف گروهي خود را راه اندازي كرد كه مدت زمان كمي فعاليت كرد. بازار ايران با اين سايت نيز مانند ديگر كشورها اين مدل تجاري را استارت زد. پس از مقطع كوتاهي فعاليت گروپ شاپ پايان يافت. در سال 1390 چند سايت خريد و تخفيف گروهي ديگر با فاصله كمي كار خود را در بازار ايران با اين مدل تجاري آغاز كردند. اين چند سايت موفق شدند با ظاهري كاربر پسند و برخوردي دوستانه خريداران علاقه مند به تخفيف را به سمت خود جذب نمايند. از جمله امكانات مشتركي كه سايت هاي تخفيف گروهي دارند مي توان به: تخفيف رستوراني، كافي شاپ، آرايشگاه، تئاتر و سينما، تورهاي مسافرتي و … اشاره كرد.

مزاياي سايت هاي تخفيف گروهي

سايت هاي خريد گروهي مزاياي بسياري دارند كه ممكن است از ديد بسياري كاربران پنهان مانده باشد. با دانستن مزاياي اين سايت ها مي توانيم اطلاعات ارزشمندي داشته باشيم كه به ما در خريدهايمان كمك مي كند.

  1. هر فردي مي تواند كالاي مورد علاقه خود را با تخفيف ويژه اي خريداري كند.
  2. فروشنده ها و صاحبان كسب و كار مي توانند با همكاري با بهترين سايت هاي تخفيف گروهي برند خود را به مشتريان معرفي كنند و به اين شكل فرصت هاي شغلي خود را ايجاد نمايند.
  3. فروشندگان و صاحبان كسب و كار مجبور نيستند هزينه هاي گزافي را بابت تبليغات محيطي و بازاريابي به روش سنتي صرف كنند،‌ آنها با اين مدل مي توانند تمركز خود را بر روي خريداران واقعي بگذارند.
  4. خانوارها با دريافت بن تخفيف، مي توانند هزينه هاي خدمات تفريحي خود را تا حد قابل قبولي كاهش دهند.

معايب سايت هاي تخفيف گروهي

مانند هر موضوع ديگري، سايت هاي خريد و تخفيف گروهي نيز معايب خاص خودشان را دارند. اين معايب اجتناب ناپذير هستند و در طول رشد آنها به وجود آمده اند. در زير معايب اين سايت ها را براي شما بازگو مي كنيم.

  1. به جز يكي از اين سايت ها مابقي آنها نماد الكترونيكي ندارند، هر چند كه نيازي به دريافت اين نماد نيز ندارند. برخي از اين سايت ها هيچ نشاني و تلفن مشخصي ندارند و پيگيري درخواست ها غير ممكن مي باشد. از آنجا كه اين سايت ها اكثرا توسط افراد غير متخصص ايجاد شده اند،‌ هيچ تضميني براي جبران خسارات احتمالي وجود ندارد.
  2. يكي از مشكلات ديگر اين سايت ها اين است كه اگر تعداد درخواست هاي تخفيف به حد نصاب نرسد،‌ بن تخفيف فعال نخواهد شد و اگر تعداد افراد مدنظر جذب نشوند، تكليف آنها معلوم نمي شود. حتي برخي سايت هاي ارائه دهنده بن تخفيف در صورت به حد نصاب نرسيدن خريدها پول خريدار را بر نمي گردانند.
  3. عمدتا تمام اطلاعاتي كه در مورد هر كالا در اين سايت ها درج مي شود بايد حقيقي باشد، در غير اينصورت كاربران نمي توانند به آنها اعتماد كنند. اكثر كدهاي تخفيف در اين سايت ها مربوط به رستوران ها، تورهاي مسافرتي و .. مي باشد، اما در اين باره هيچ تضميني وجود نخواهد داشت، چرا كه ممكن است اصلا قراردادي وجود نداشته باشد.
  4. به علت ناراضي بودن برخي مشتريان از نداشتن نماد اعتماد در اين سايت ها، بهتر است اقدام به دريافت اين نماد بكنند تا در آينده از به وجود آمدن مشكلات احتمالي جلوگيري نمايند. رعايت ماده 33 و 34 قانون تجارت الكترونيك كه در زمينه حمايت از حقوق مصرف كننده و ماده 37 و 38 كه در حوزه رعايت حق انصراف از خريد مشتري مي باشد، به كمك مي كند اعتماد مشتريان را به خود جلب كنند.

براي مشاهده كامل اين مقاله به بست فارسي مراجعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۷:۴۷ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

تبلیغات شما
درباره وبلاگ

بست فارسي اولين مركز معرفي سايت هاي برتر ايران است و عملكرد بسيار شگفت انگيزي از خود در اين زمينه نشان داده است. ما در Bestfarsi شما را با بهترين برندهاي موفق ايران آشنا مي كنيم. رپورتاژ آگهي رايگان يكي از مهمترين خدمات سايت بست فارسي مي باشد كه شما مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را به عنوان بهترين سايت ايران در حوزه هاي مختلف و در قسمت ثبت رپورتاژ آگهي رايگان ثبت كنيد تا ما شما را به ديگران معرفي كنيم. ابتدا توضيحاتي در مورد سايت Bestfarsi.ir براي شما بازگو خواهم كرد
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی