معرفي بهترين سايت هاي ايران
رپورتاژ آگهي رايگان در سايت بست فارسي

توليد محتوا چيست,توليد محتوا براي سايت,چگونه توليد محتوا كنيم؟

آنچه كه بايد درباره توليد محتوا بدانيم تا سفارش توليد محتوا دهيم

در دنياي امروزي شاهد رشد و پيشرفت رسانه و شبكه هاي اجتماعي با سرعت بالايي هستيم. استفاده از رسانه هاي اجتماعي امكانات بسيار زيادي را در جهت شناسايي برند و كسب و كار اينترنتي شما به كاربران ارائه مي دهد و باعث مي شود بيشتر با آن آشنا شوند. اما ممكن است اين سوال پيش آيد كه در اين شبكه ها توليد محتوا چگونه انجام پذير مي گيرد و به شكلي صورت پذير است؟ توليد محتوا چگونه ما را براي رسيدن به اهدافمان ياري مي دهد و به آن نزديك مي كند؟

 

توليد محتوا چيست؟

در هر زمينه اي اطلاعاتي وجود دارد كه لازم است آن را با استفاده از نشر، رسانه، مجله، سخنراني ها، كتاب، اينترنت و… در قالب توليد محتوا به ديگران انتقال داد.

محتوا مي تواند مواردي باشد از قبيل محتواي قبض آب و برق، سفرنامه ها، تابلوهاي نصب شده در شهر، پادكست، فيلم و خيلي چيزهاي ديگر كه شما اصلا به آن فكر هم نكرده ايد. اما در واقع توليد محتوا شامل اين چيزها و هرچيز ديگري كه بتواند پيامي را انتقال دهد مي شود. بنابر اين بايد به ياد داشته باشيد كه سفارش توليد محتوا را به جاي معتبري بسپاريد.

توليد محتوا براي سايت چيست؟

محتواي وب همان قسمتي در وب است كه با استفاده از متن، تصوير و صوت نمايش داده مي شود.
توليد محتوا وب مي تواند شامل مواردي از قبيل متن، صوت، تصوير، فيلم و انيميشن باشد، محتوا هاي ديگري از قبيل: اسناد، داده هاي كاربردي، خدمات الكترونيكي، فايل هاي صوتي تصويري، صفحات وب شخصي و ايميل ها نيز هستند.

ايجاد توليد محتوا

بايد طوري به توليد محتوا بپردازيد كه در كلمات ايجاد ارزش كنيد. اين كار از مهم ترين اصولي است كه بايد در توليد محتوا رعايت شود. دقت داشته باشيد كه محتوايي كه استفاده مي كنيد از كيفيت بالايي برخوردار باشد چرا كه به كارگيري محتواي بي ارزش، بين برند شما و هدفتان فاصله مي اندازد. يكي از كليدي ترين اقدامات در اين خصوص شناخت مخاطب مي باشد. در گام اول بايد سعي كنيد به تشخيص علاقه مندي ها، سليقه و هدف آن ها بپردازيد و آن ها را شناسايي كنيد. براي اينكه بتوانيد كارايي خود را در جذب مخاطب بالا ببريد هميشه به دنبال بهترين و برگزيده ترين محتوا باشيد و محتوايي توليد كنيد كه در مخاطب ايجاد انگيزه كند.

توليد محتواي خود را شروع كنيد

محتواي خود را طوري آغاز كنيد كه بيانگر مشخصات برند، حيطه فعاليت، اهداف و چشم اندازهاي مد نظر شما باشد و بتواند به درستي به معرفي برند شما بپردازد. همچنين محتواي شما بايد به گونه اي باشد تا بتواند برتري شما نسبت به رقبا را به خوبي نشان دهد اينكه چه خصوصيتي در برند شما وجود دارد كه باعث پديد آمدن اين تمايز مي شود.

اهداف خود را از توليد محتوا بيان كنيد

براي نزديك شدن به اهداف بلند مدت و كوتاه مدت شما توليد محتوا مي تواند بسيار موثر باشد. تاكتيك هاي برگزيده از جانب شما لزوما با محتوا بايد هم جهت باشد و به يك سو حركت كند. توليد محتواي ايجاد شده به وسيله شما بايد بسيار هوشمندانه، قدرتمند و با كيفيت باشد تا بتواند بر روي مخاطب تاثير بگذارد. محتواي خوب محتوايي است كه بتواند مقصود شما را به راحتي به مخاطب انتقال دهد علاوه بر اين در مخاطب حس اعتماد ايجاد كند.
دسترسي مخاطب به محتوا بايد به سادگي انجام پذير باشد. توليد محتوا بايد اين توانايي را داشته باشد تا مخاطب را به نظر دهي تشويق كند و آن را به اشتراك بگذارد. تاثير گذاري محتوا بر روي مخاطب پس از خواندن مطالب مي تواند او را به يك مخاطب با وفا تبديل كند. عكس العمل مخاطب نسبت به محتوا اين امكان را براي شما فراهم مي كند تا بيش تر از علاقه مندي هاي مخاطب آگاه شويد.

 

نحوه بيان در توليد محتوا بايد چگونه باشد

در رسانه هاي اجتماعي توليد محتواي نوشتاري نسبت به ديگر محتواها بيشتر به كار گرفته مي شود. محتوا بايد به گونه اي بيان شود تا همانند داستاني، برند، محصولات و خدمات شما را براي مخاطب شرح دهد. توليد محتوا بايد نمايانگر برند شما باشد و بتواند پيام شما را به درستي به مخاطب برساند. همچنين اين امكان را داشته باشد تا كارايي و منحصر به فرد بودن محصولات و خدمات شما را براي مخاطب به روشني بيان كند و هيج ابهامي در ذهن آن ها باقي نگذارد.

توليد محتوا به زبان ساده

توليد محتوا بايد با زباني ساده و رسا به تحرير درآيد، پيچيده و قابل فهم نباشد. به بياني ديگر مخاطب بتواند آن را به خوبي بفهمد و درك كند. خستگي نبايد بر روي شما تاثير گذار باشد و باعث شود محتوايي توليد كنيد كه از كيفيت بالايي برخوردار نيست. محتوايي كه داراي ضعف است سبب دوري شما از هدفتان مي شود. به منظور ايجاد يك محتواي خوب و انتشار آن نيازمند برنامه زمان بندي هستيد.

برنامه ريزي براي توليد محتوا

هنگامي كه تصميم داريد براي معرفي برند و محصولات خود در شبكه هاي اجتماعي به توليد محتوا بپردازيد، داشتن برنامه ريزي از الزامات به حساب مي آيد. در برنامه ريزي بايد مواردي از جمله پيگيري مخاطبان خود، شناسايي مخاطبان خود، تهيه يك جدول زمان بندي و در آخر پيگيري مطالب منتشر شده را در نظر داشته باشيد.

  • دنبال كردن مخاطب: بايد به بخش بندي مطالب بپردازيد تا اين امكان براي شما ميسر باشد كه با توجه به عكس العمل هاي مخاطبان متوجه شويد، مخاطبان هدف شما چه افرادي هستند. به عنوان مثال بايد به توليد مطالب متفاوتي از جمله علمي، جذاب و طنز بپردازيد. علاوه بر اينها مي توانيد محتواهاي ديگر صوتي، تصويري و ويدئويي ايجاد و منتشر كنيد، بعد به بررسي عكس العمل مخاطبان نسبت به آن ها بپردازيد.
  • زمانبندي محتوا: بايد يك برنامه زمان بندي به منظور انتشار محتواي خود تهيه كنيد. در طول روز لازم نيست چندين محتوا را منتشر كنيد. ممكن است اين اتفاق پيش آيد محتوايي بسيار خوب و از كيفيت بالايي برخوردار باشد اما نشر بي وقت آن يا انتشار در رسانه هاي نامناسب تاثير پذيري و كيفيت آن را كاهش مي دهد. مي توانيد براي اتشار محتواي خود يك برنامه هفتگي و يا ماهانه داشته باشد و با توجه به آن به توليد محتوا پرداخته و يا انتشار دهيد.
  • دنبال كردن عملكرد: از نكاني كه بايد بعد از توليد محتوا رعايت شود اين است كه پيگير محتواي خود باشيد، بر آن نظارت داشته باشيد وآن را به حال خود رها نكنيد. بايد دائما نظارت كنيد كه تا چه اندازه توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب كند و يا اينكه آيا سبب رد و بدل شدن نظر مخاطبان شده است؟ دنبال كردن محتوا باعث مي شود كار شما از ارزش بيش تري برخوردار شود و روند كاري شما روبه بهبود رود اين كار موجب پيشرفت شما در كار مي شود. علاوه بر تمام موارد گفته شده اين كار نشان مي دهد كه مخاطب براي شما ارزشمند است و سبب رضايت آن ها از شما مي شود. از ديگر كارهايي كه بايد توسط شما انجام گيرد سنجيدن كارايي محتوا مي باشد. اگر عملكرد مثبت و رضايت بخش باشد دليلي بر موفقيت شما مي باشد و اگر عملكرد منفي وضعيف باشد بايد در كار خود از جمله نوع نوشتار، زمان و مكان انتشار تغيير ايجاد كنيد و طبق سليقه مخاطبانتان قدم بر داريد. همچنين بايد به اين نكته توجه كنيد كه محتواي شما در طول روز، هفته و ماه چه ميزاني بازديد توسط مخاطبان داشته است و يا چند نفر عضو سايت شما شده اند.

 

سئو محتوا چيست؟

بيشتر مديران، توليد محتوا را بخش مهمي از سايت مي دانند كه با استفاده از آن با مشتري ارتباط برقرار مي كنند و براي همين منظور مي توانند به بهترين ها سفارش توليد محتوا دهند، معرفي شركت و محصولات در قالب محتوا انجام مي شود، كه در نهايت باعث مي شود بازديد از سايت شما بالا رود و همچنين كسب و كار اينترنتي شما رونق بيشتري بگيرد.
توليد محتواي سئو شده، اولويت موتورهاي جستجو است زيرا از اين طريق ميتوانيد رتبه سايت خود را افزايش دهيد. اما بايد محتواها به صورت منحصر به فرد و طبق نياز مشتري باشد، اگر محتوا سئو شده و منحصر به فرد نباشد موتورهاي جستجو آن ها را رد مي كنند.

مزيت هاي توليد محتواي سئو شده براي وب

  • جذب مخاطب
  • ارتباط با مخاطب
  • افزايش تعداد بازديدكنندگان سايت
  • توسعه كسب و كار مربوطه
  • تبديل مخاطبان به مشتري
  • بالا رفتن رتبه در موتورهاي جستجو
  • كمك به مطرح شدن يك كسب و كار
  • ماندگاري مخاطب در وب سايت

توليد محتواي وب براي كسب و كارهاي متفاوت

هر محتوايي بايد به صورت يكتا و با توجه به كسب و كار اينترنتي توليد شود، اين يعني در هر توليد محتوايي ابتدا بايد نيازهاي مشتري را شناسايي كنيم، رفتار كاربران را آناليز كرده و مطابق با يك استراتژي خاص به توليد محتوا بپردازيم. در واقع بايد يك فرآيندي در نظر بگيريم و مطابق آن پيش برويم. بعد از توليد محتوا بايد به طور مرتب آن ها را بررسي كرده تا به هدف مورد نظر برسيم.
اگر توليد محتواي خود را به يك نفر نسپاريد موجب مي شود كيفيت محتواي سايت پايين آمده و مخاطبان شما كاهش پيدا كنند در نتيجه رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو هم پايين خواهد آمد.

فرآيند توليد محتوا براي كسب و كارهاي متفاوت:

گام اول: نياز سنجي
گام دوم: مخاطب شناسي
گام سوم: استراتژي توليد
گام چهارم: ايجاد تقويم توليد محتوا
گام پنجم: تحليل و آناليز- توليد محتوا

انواع مختلف توليد محتوا به شرح ذيل است:

  • توليد محتواي گرافيكي
  • توليد محتواي متني
  • توليد محتواي ويديويي
  • توليد محتواي صوتي

به طور كلي مي توانيم بگوييم كه توليد محتوا علاوه بر اينكه قادر است به معرفي برند و محصولات شما در شبكه هاي اجتماعي بپردازد بلكه با توليد يك محتواي خوب و كيفيت بالا مي توانيد رتبه بالاتري را در گوگل براي خود رقم بزنيد.

نكته بسيار مهم :

تيم حرفه اي بست فارسي به زودي پنلي براي سفارش توليد محتواي سايت شما به صورت محتواي سئو شده و حرفه اي راه اندازي ميكند. تا شما يتوانيد سفارش توليد محتوا داده و با كمترين هزينه توليد محتوا حرفه اي داشته باشيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۳۱:۱۶ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

تبلیغات شما
درباره وبلاگ

بست فارسي اولين مركز معرفي سايت هاي برتر ايران است و عملكرد بسيار شگفت انگيزي از خود در اين زمينه نشان داده است. ما در Bestfarsi شما را با بهترين برندهاي موفق ايران آشنا مي كنيم. رپورتاژ آگهي رايگان يكي از مهمترين خدمات سايت بست فارسي مي باشد كه شما مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را به عنوان بهترين سايت ايران در حوزه هاي مختلف و در قسمت ثبت رپورتاژ آگهي رايگان ثبت كنيد تا ما شما را به ديگران معرفي كنيم. ابتدا توضيحاتي در مورد سايت Bestfarsi.ir براي شما بازگو خواهم كرد
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی