معرفي بهترين سايت هاي ايران
رپورتاژ آگهي رايگان در سايت بست فارسي

شايد اگر شما هم يك نگاه گذرا به اطرافيان خود بيندازيد مي‌بينيد كه بسياري از دوستان و آشنايان شما در چند سال گذشته از روش‌ هاي مهاجرت تحصيلي و مهاجرت كاري به خارج از ايران مهاجرت كرده اند. بعضي از اين افراد شرايط بسيار خاصي داشتند و توانسته‌اند با گرفتن يك بورسيه خوب به يك مقصد مناسب، مهاجرت تحصيلي انجام دهند. برخي ديگر كه تجارب كاري مناسبي داشتند موفق شدند تا با گرفتن پيشنهاد شغلي،به كشور تراز اول مهاجرت كاري انجام دهند. ولي در اين ميان عده‌اي هم بودند كه نه شرايط تحصيلي ويژه‌اي داشتند و نه شرايط كاري خاصي،ولي موفق شدند تا به هدف خود يعني مهاجرت از ايران و ايجاد شرايط بهتر در يك كشور ديگر برسند.

به طور كلي افرادي كه از ايران مهاجرت مي‌كنند از چند روش براي مهاجرت خود استفاده مي‌كنند. در ميان روش‌هاي مهاجرتي مهاجرت تحصيلي و مهاجرت كاري به عنوان پرطرفدارترين روش‌هاي مهاجرتي محسوب مي‌گردند كه در ادامه قصد داريم به بررسي اين دو روش بپردازيم.

مهاجرت تحصيلي,مهاجرت كاري,مهاجرت تحصيلي

روش اول مهاجرت تحصيلي

مهاجرت تحصيلي را مي‌توان مختص سه گروه از متقاضيان مهاجرت قلمداد كرد.

گروه اول ، تحصيلات بالا بودجه كم

اولين گروه كه هميشه مهاجرت تحصيلي و به خصوص بورسيه تحصيلي را به عنوان مسير اصلي مهاجرت خود به خارج از كشور برگزيدند فارغ التحصيلان مقاطع كارشناسي ارشد و دكترايي هستند كه توانسته‌اند سوابق تحصيلي درخشاني را در حين دوره تحصيلي خود ايجاد نمايند و حالا با استفاده از موقعيت‌هاي مناسب بورسيه تحصيلي در كشورهاي بزرگ دنيا نظير آمريكا ،كانادا ،استراليا و غيره كه بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي مسير تحصيلي خود را ادامه دهند.

طبيعتاً افرادي كه داراي مقاله‌هاي علمي متعدد ،معدل بالا و البته فارغ التحصيل از رشته‌هاي پرتقاضا هستند، شانس بيشتري براي مهاجرت تحصيلي از روش بورسيه را خواهند داشت.

گروه دوم افراد محتاط با بودجه محدود

برخي ديگر از افراد كه در طي عمر خود توانسته‌اند در ايران پشتوانه منطقي براي زندگي خود ايجاد نمايند،مثلاً توانستند در ايران منزل و وسيله نقليه‌اي براي خود تهيه نمايند،تمايل دارند تا در ابتدا با يك روش كم هزينه‌تر وارد كشور مقصد خود شوند و پس از بررسي تمامي جوانب كار اقدام به ز بين بردن پل‌هاي پشت سر خود نمايد. اين دسته از افراد دقيقاً مهاجرت تحصيلي را به عنوان روش مهاجرتي امني مي‌دانند كه ‌با صرف هزينه‌هاي بسيار كم ميتواند باعث مهاجرت نه تنها خود بلكه تمام اعضاي خانواده خود شود.

گروه سوم در ابتداي مسير زندگيي

بسيار ديگري از افراد به خصوص نوجوانان و جواناني كه هنوز مسير شغلي مشخصي براي آينده خود ترسيم نكرده‌اند ا هنوز رشته دانشگاهي را براي تحصيلات آكادميك خود انتخاب نكردند ترجيح مي‌دهند تا طي مسير طولاني مدت تحصيلات خود را در كشوري انجام دهند كه آينده روشن‌تري در آن براي مسير زندگي خود متصور هستند. مثلاً بسياري از افراد به جاي رقابت در كنكور رياضي و تجربي و عبور از مسير بسيار سخت كنكور در ايران،ترجيح مي‌دهد تا در يك كشور بسيار كم هزينه مثل ايتاليا و يا آلمان و ساير كشورهاي مشابه آنها با هزينه‌هاي بسيار كم تحصيلات دانشگاهي خود را در بهترين كيفيت ممكن تجربه كنند.

ممكن است شما در هيچ كدام از سه گروه بالا جاي نگيريد ولي باز هم مهاجرت تحصيلي براي شما يك روش منطقي و مناسب باشد. توصيه مي‌كنيم در صورتي كه قصد مهاجرت به خارج از كشور را داريد با فراد خبره اين كار كه تجربه سال‌هاي زياد مهاجرت تحصيلي و مهاجرت كاري را در كارنامه خود دارند مشورت نماييد. خوشبختانه موسسه مهاجرتي آريانا پارس يكي از خوشنام‌ترين موسسات فعال در حوزه مهاجرت تحصيلي و مهاجرت كاري محسوب مي‌شود ه به صورت رايگان مشاوره‌هاي مربوط به اين دو حوزه را به متقاضيان مهاجرت از ايران ارائه مي‌دهد.

مهاجرت تحصيلي,مهاجرت كاري,مهاجرت تحصيلي

روش دوم مهاجرت كاري

بسياري از افراد متقاضي مهاجرت از ايران ترجيح مي‌دهند تا از روش اقدام براي مهاجرت نمايند كه به صورت مشخص هيچ هزينه‌اي (و يا هزينه بسيار كمي) در آن براي مهاجرت پرداخت نگردد. اين دسته از افراد تمايل دارند تا كار و تخصص آنها در كشور مقصد باعث مهاجرت ايشان گردد. علاوه بر آن مشكلات بيشمار اقتصادي در چند سال گذشته يكي ديگر از دلايل انتخاب مهاجرت كاري توسط بسياري از علاقمندان به مهاجرت در ايران گشته است.

به طور كلي چند دسته از افراد تمايل بيشتري به مهاجرت از طريق مهاجرت كاري به خارج از ايران را نسبت به ساير افراد از خود نشان مي‌دهند.

دسته اول افراد متخصص

افرادي كه در حوزه‌هاي شاغل پرطرفدار امروز جهان نظير مشاغل مرتبط با حوزه كامپيوتر،مشاغل مرتبط با حوزه سلامت،مشاغل فني پر تقاضا و و ساير رشته‌هايي كه امروزه در جهان بازار كار مناسبي دارند فعاليت داشتند،متقاضيان بالقوه اقدام از طريق مهاجرت كاري مي‌باشند. طبيعي است كه داشتن حداقل سه سال سابقه كار در اين حوزه‌ها به عنوان پيش نياز اقدام در روش مهاجرت كاري محسوب مي‌شود. البته دانش زبان انگليسي و يا بان‌هاي نظير آلماني،مي‌تواند به عنوان فاكتوري كمك كننده در مسير مهاجرت كاري به اين دسته از متقاضيان ياري نمايد.

دسته دوم فارغ التحصيلان كم سن و سال

تعدادي از كشورهاي پيشرفته جهان نظير كانادا و استراليا به جذب فارغ التحصيلان مجرب به خصوص در رشته‌هايي كه كشورشان نياز جدي در آنها احساس ميكند،علاقه خاصي نشان مي‌دهند. و روش‌هاي گوناگوني براي جذب اين دسته از متقاضيان مهاجرت كاري ايجاد كردند. فارغ التحصيلان كمتر از ۳۵ سال كه داراي مدرك تحصيلي دانشگاهي و البته دانش زبان انگليسي هستند مي‌توانند به عنوان متقاضيان احتمالي مهاجرت كاري از اين روش ،داراي شانس قابل توجهي باشد.

دسته سوم افراد افراد با مهارت بالا يا بدون مهارت

علاوه بر متقاضياني كه داراي تحصيلات دانشگاهي هستند،با توجه به نياز روز جهان به بسياري از مهارت‌هاي تجربي نظير جوشكاري، تاسيسات ،كابينت سازي، مهارت‌هاي مرتبط با حوزه سلامت و بسياري ديگر از مهارت‌هايي كه متقاضيان نياز به اخذ مدرك دانشگاهي براي فعاليت در آنها ندارند،مي‌توانند دلايل مهاجرت بسياري از افراد از طريق مهاجرت كاري به خارج از كشور باشند.

افرادي كه در اين دسته از مشاغل بيش از ۵ سال مشغول به فعاليت هستند و علاوه بر آن گواهي‌هاي مرتبط با رشته كاري خود را از سازمان‌هاي نظير فني حرفه‌اي اخذ نموده‌اند ي‌توانند به صورت جدي روي مهاجرت كاري به عنوان يك گزينه محتمل حساب باز كنند. علاوه بر آن كشورهايي نظير آلمان  متقاضيان جواني كه هنوز مهارتي را به دست نياوردند امكان اين را مي‌دهد تا از طريق روش‌هايي نظير آسبيلدونگ،به كشور آلمان مهاجرت نموده و پس از طي يك دوره كارآموزي در مشاغل مربوط به اين حوزه در كشور آلمان مشغول به فعاليت شود. اين روش به خصوص در افراد زير ۲۵ سال به عنوان يكي از پرتقاضاترين روش‌هاي مهاجرت كاري برشمرده مي‌شود.

اگر هنوز ترديد داريد كه كدام روش براي شما  بهترين مسير مهاجرت محسوب مي‌شود،مهاجرت كاري مي‌تواند يك گزينه منطقي پيش روي شما باشد. چه چيزي مي‌تواند بهتر از اين باشد كه با يك موسسه كه از طريق وزارت كار ايران مجوز انجام كاريابي در خارج از كشور را دارد در اين مورد مشورت كنيد. متقاضيان مهاجرت كاري مي‌توانند به صورت رايگان با كاريابي آريانا پارس نوين كه داراي مجوز از وزارت كار ايران جهت اريابي در خارج از كشور مي‌باشد،مشاور نماينده نمايند.
https://bestfarsi.ir/articles/advertorial/work-or-study-immigration

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ فروردين ۱۴۰۳ ] [ ۱۰:۲۶:۴۰ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

تبلیغات شما
درباره وبلاگ

بست فارسي اولين مركز معرفي سايت هاي برتر ايران است و عملكرد بسيار شگفت انگيزي از خود در اين زمينه نشان داده است. ما در Bestfarsi شما را با بهترين برندهاي موفق ايران آشنا مي كنيم. رپورتاژ آگهي رايگان يكي از مهمترين خدمات سايت بست فارسي مي باشد كه شما مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را به عنوان بهترين سايت ايران در حوزه هاي مختلف و در قسمت ثبت رپورتاژ آگهي رايگان ثبت كنيد تا ما شما را به ديگران معرفي كنيم. ابتدا توضيحاتي در مورد سايت Bestfarsi.ir براي شما بازگو خواهم كرد
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی