معرفي بهترين سايت هاي ايران
رپورتاژ آگهي رايگان در سايت بست فارسي

بهترين سايت دانلود كتاب صوتي رايگان

كتاب خواندن و كسب اطلاعات در زمينه هاي مختلف آگاهي شما را بالاتر برده و باعث مي شود با فكر بازتر و ديد وسيع تري به مسائل اطراف تان بنگريد. در اين صورت بهتر مي توانيد مسيرتان را در اين زندگي شلوغ و پر از هياهو پيدا كنيد. اما غرق شدن در اين زندگي شلوغ ديگر فرصتي براي كتاب خواندن براي شما باقي نگذاشته است؛ استفاده از كتاب صوتي رايگان يك راهكار مفيد براي حل اين مشكل است. استفاده از اين روش جايگزين مناسبي براي روش هاي سنتي و كتاب هاي كاغذي بوده و هزينه كمتري براي شما دارد. حمل كتاب در مكان هاي گوناگون شايد سخت باشد، اما از طريق موبايل و يك هدفون، ساده تر مي توانيد در بهترين سايت هاي كتاب صوتي بهدانلود داستان صوتي و دانلود رمان صوتي بپردازيد و آن ها را گوش دهيد.

شنيدن داستان ها و كتاب هاي مختلف شايد حتي جذاب تر از خواندن آن توسط خودتان باشد. بنابراين در شرايط مختلفي مانند پياده روي، درون قطار، تاكسي، مترو، پيش از خواب و… به كتاب هاي صوتي گوش بدهيد و اطلاعات خود را افزايش دهيد. برخي از سايت هاي اينترنتي نسخه PDF كتاب ها را نيز تهيه كرده اند تا با هزينه كمتري آن ها را تهيه كنيد.

كتاب صوتي چيست؟

فرايند تهيه كتاب هاي صوتي به 2 روش صورت مي گيرد:

  1. روخواني
  2. نمايشنامه خواني

در روش اول فقط يك نفر است كه تمامي كتاب را براي شنونده مي خواند و راوياني چون رويا تيموريان، نيما رئيسي، پيام دهكردي، مصطفي رحماندوست و… از جمله بهترين و خوش صداترين راوياني هستند كه در زمينه تهيه كتاب هاي صوتي شناخته شده هستند. گوش دادن به اين كتاب ها با صداي اشخاص معروف، قطعا لذت بخش تر است.

در روش دوم تعدادي روايت گر با همكاري يكديگر كتابي را براي شنونده به صورت نمايشنامه خواني اجرا مي كنند. هر يك از افراد يكي از كاراكترهاي داستان را انتخاب كرده و به جاي آن صحبت مي كنند. يكي از مزاياي روش نمايشنامه خواني اين است كه راويان، داستان را چندين بار خوانده اند و به آن تسلط دارند؛ به همين دليل با احساساتي درست و يك فضاسازي مناسب متن كتاب را براي شما بازگو مي كنند. در اين صورت داستان به مدت طولاني تري در ذهن تان باقي مي ماند.

مزاياي استفاده از كتاب هاي صوتي

  1. هزينه كتاب هاي صوتي از كتاب هاي چاپي كمتر است و حتي برخي از آن ها را مي توانيد به صورت رايگان تهيه نماييد.
  2. با گوش دادن به كتاب هاي صوتي بيشتر مجذوب داستان و مطالب آن خواهيد شد.
  3. با تصور كردن كاراكترهاي كتاب و برقراري ارتباط ذهني با آن ها، حس ديدن يك فيلم يا تماشاي تلويزيون به شما دست خواهد داد.
  4. گوش دادن به كتاب هاي صوتي باعث مي شود محتوا را بهتر و عميق تر درك كنيد.
  5. در حين گوش دادن به كتاب صوتي، تمامي جزييات را متوجه مي شويد؛ در حالي كه هنگام خواندن كتاب هاي چاپي ممكن است برخي صفحات را ناخواسته رد كنيد.
  6. باعث مي شود شنونده خوبي شويد.
  7. هنگامي كه مشغول كارهاي ديگري هستيد و نمي توانيد صفحات كتاب را ورق بزنيد و بخوانيد، استفاده از كتاب صوتي كارتان را راحت تر خواهد كرد.
  8. چشمان شما سالم تر مي مانند و هنگام مطالعه نيازي به استفاده از عينك نداريد.
  9. گزينه خوبي براي افراد نابينا است.
  10. از زمان خود به بهترين شكل ممكن استفاده مي كنيد و همزمان با رسيدگي به كارهاي روزمره كتاب نيز گوش مي دهيد.
  11. با گنجاندن كتاب هاي صوتي در برنامه خود، آمار مطالعه تان را بيشتر مي كنيد.
  12. به وسيله موبايل و يك هدفون مي توانيد در تاريكي شب نيز مطالعه كنيد؛ بدون اينكه نياز به روشنايي و ايجاد مزاحمت براي ديگران داشته باشيد.
  13. كتاب هاي چاپي مستلزم قطع درختان زيادي هستند، اما كتاب هاي صوتي كاملا با محيط زيست سازگاراند.
  14. دسترسي به كتاب هاي صوتي ساده تر از كتاب هاي چاپي است.
  15. اگر تلفظ برخي كلمات را بلد نباشيد با گوش دادن به كتاب هاي صوتي اين مشكل نيز برطرف خواهد شد.
  16. استفاده از كتاب هاي صوتي براي كودكاني كه هنوز خواندن و نوشتن را ياد نگرفته اند مفيد است.
  17. اگر در مطالعه كردن كند هستيد و مدت زمان زيادي طول مي كشد تا يك كتاب را به اتمام برسانيد، بهتر است از كتاب صوتي استفاده كنيد.
  18. كتاب صوتي روش جديدتري براي مطالعه است و مي تواند شما را ترغيب به مطالعه كند.
  19. با وسايل متعددي مانند MP3 پلير، آي پد، موبايل و… مي توانيد كتاب هاي صوتي را گوش دهيد.
  20. گوش دادن به كتاب هاي صوتي شما را از استفاده بيش از حد تلويزيون، ماهواره و موبايل دور مي كند. در نتيجه باعث مي شود كار مفيدتري را انجام دهيد.

مزاياي كتاب صوتي نسبت به نسخه چاپي

همانگونه كه در بالا به آن اشاره داشتيم تهيه كتاب صوتي مي تواند به صورت رايگان و يا با هزينه كمتري نسبت به نسخه چاپي تهيه گردد. و مهمتر از آن اين است كه دانلود كتاب صوتي و گوش دادن به آن انسان را مجذوب خود مي كند و حس تماشاي تلويزيون بدون تصوير را دارد و اينجاست كه مي توانيد از قوه تخيل خود استفاده كرده و تصوير را در ذهن خود ايجاد نماييد.

عواملي كه در موقفيت يك كتاب صوتي موثر هستند

براي اين كه يك كتاب صوتي براي مخاطبان جذاب باشد بايد چند ويژگي داشته باشد:

  • انتخاب يك كتاب خوب و پرمحتوا.
  • گويندگان و راويان معروف يا حرفه اي و خوش صدا.
  • انتخاب موزيك مناسب براي پس زمينه.
  • صحنه سازي درست.

براي مشاهده كامل اين مقاله به بست فارسي مراجعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۶:۴۰ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

تبلیغات شما
درباره وبلاگ

بست فارسي اولين مركز معرفي سايت هاي برتر ايران است و عملكرد بسيار شگفت انگيزي از خود در اين زمينه نشان داده است. ما در Bestfarsi شما را با بهترين برندهاي موفق ايران آشنا مي كنيم. رپورتاژ آگهي رايگان يكي از مهمترين خدمات سايت بست فارسي مي باشد كه شما مي توانيد كسب و كار اينترنتي خود را به عنوان بهترين سايت ايران در حوزه هاي مختلف و در قسمت ثبت رپورتاژ آگهي رايگان ثبت كنيد تا ما شما را به ديگران معرفي كنيم. ابتدا توضيحاتي در مورد سايت Bestfarsi.ir براي شما بازگو خواهم كرد
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی